STANDARD SALGSBETINGELSER
1. Generelt
Disse salgsbetingelsene («Betingelsene») gjelder for alle leveranser av tjenester («Tjenestene») fra Dunamis Technology AS, org.nr: 922540675, («Leverandøren») til kunden («Kunden»), med mindre annet er skriftlig avtalt. Ved å akseptere et tilbud fra Leverandøren, aksepterer Kunden disse Betingelsene.
2. Tilbud og avtaleinngåelse
Alle tilbud er uforpliktende. Ingen avtale er inngått før selger har sendt en ordrebekreftelse. For tjenester som er tilgjengelige, tas det forbehold om mellomliggende salg. Alle tilbud fra Leverandøren er gyldige i 30 dager, med mindre annet er spesifisert.
En bindende avtale («Avtalen») anses inngått når Kunden skriftlig aksepterer et tilbud fra Leverandøren, eller når Leverandøren bekrefter en bestilling fra Kunden. Eventuelle endringer i Avtalen må skje skriftlig og godkjennes av begge parter.
3. Tjenestebeskrivelser
Beskrivelser av tjenester i kataloger, brosjyrer og annet reklamemateriell er kun veiledende og ikke bindende. Bindende informasjon om tjenestene vil fremgå av ordrebekreftelsen eller annet avtaledokument. Leverandøren skal levere Tjenestene i henhold til Avtalen og med rimelig faglig dyktighet og omsorg. Leverandøren forbeholder seg retten til å foreta rimelige endringer i Tjenestene, forutsatt at dette ikke vesentlig reduserer funksjonaliteten eller kvaliteten på Tjenestene. Kunden er ansvarlig for å gi Leverandøren all nødvendig informasjon og tilgang for å utføre Tjenestene.
4. Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er oppgitt eksklusive merverdiavgift og andre eventuelle avgifter, med mindre annet er spesifisert. Betalingsfristen er netto 30 dager, med mindre annet er avtalt skriftlig. Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til lov om renter ved forsinket betaling mv. Leverandøren forbeholder seg retten til å endre prisene, forutsatt at Kunden varsles skriftlig i rimelig tid før endringen trer i kraft. Ved behov for reise belastes reisekostnader i henhold til gjeldende satser for Statens reiseregulativer dersom annet ikke er spesifisert.
5. Levering og risikoovergang
Levering av produkter og tjenester skjer i henhold til avtale mellom partene. Risikoen for produktet overføres til kunden ved levering. Eventuelle forsinkelser skal varsles skriftlig.
6. Force majeure
Som force majeure regnes enhver hindring som omfattes av kjøpslovens § 23, både når slike hindringer er generelle og når de rammer selgeren særskilt. Ingen av partene er ansvarlig for manglende oppfyllelse av Avtalen som skyldes force majeure, som for eksempel krig, streik, naturkatastrofer eller andre forhold utenfor partenes kontroll.
7. Reklamasjon og garanti
Kunden må reklamere eventuelle feil eller mangler innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget. Garanti gis i henhold til spesifikke avtaler og gjeldende lovgivning.
8. Taushetsplikt og informasjonssikkerhet
Begge parter forplikter seg til å behandle all informasjon som mottas i forbindelse med Avtalen, som konfidensiell.
Selger forplikter seg til å behandle all konfidensiell informasjon fra kjøper med strengeste fortrolighet. Selger skal implementere og opprettholde hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre beskyttelse av kjøpers data. Konfidensialitetsforpliktelsen gjelder ikke for informasjon som er offentlig tilgjengelig, eller som må utleveres i henhold til lov eller rettslig kjennelse.
9. Ansvarsbegrensning
Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder men ikke begrenset til tapt fortjeneste, tap av data eller annet økonomisk tap som følge av bruk av våre produkter og tjenester. Vårt totale ansvar er begrenset til beløpet kunden har betalt for den aktuelle tjenesten eller produktet.
10. Immaterielle rettigheter
Alle immaterielle rettigheter, inkludert opphavsrett og patenter knyttet til produktene og tjenestene, forblir Leverandøren sin eiendom med mindre annet er uttrykkelig avtalt skriftlig. Kunden har rett til å bruke Tjenestene i henhold til Avtalen.
11. Lovvalg og verneting
Denne avtalen er underlagt norsk lov. Eventuelle tvister skal søkes løst ved forhandlinger. Hvis forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten avgjøres ved de ordinære domstoler med Halden tingrett som verneting.
12. Varighet og oppsigelse
Avtalen gjelder for den avtalte perioden.
13. Endringer i Betingelsene
Leverandøren kan endre disse Betingelsene. Endringer vil bli varslet skriftlig, og de nye Betingelsene vil tre i kraft 30 dager etter varsel.